27 mei t/m 27 aug Verdiept in steen
LAUS HEEZEMANS Beeldhouwwerk

EXPOSITIE SCULPTUREN VAN LAUS HEEZEMANS IN HET WAALRES MUSEUM.

Beeldend kunstenaar Laus Heezemans exposeert in Het Waalres Museum van 27 mei t/m. 27 aug. 2017.
Laus is Waalrenaar van geboorte. Tot zijn 17e woonde hij in Waalre (Ansbalduslaan). Hij komt uit een gezin van zeven kinderen en zegt goede herinneringen te hebben aan Waalre, heeft er een fijne jeugd doorgebracht. Exposeren in Het Waalres Museum vindt hij dan ook voelen als thuiskomen. Via Knegsel naar de Randstad . Momenteel woont Laus in Driebergen en werkt in Odijk.

Pas op latere leeftijd is Laus Heezemans, na het afronden van zijn opleiding aan de HKU (Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht) aan het maken van beelden verslingerd geraakt.
De stijl van zijn werk kan omschreven worden als abstract minimalisme. Het kenmerkende van zijn werk is de eenvoud van de vorm. Geen details, geen versieringen.
Bij het maken van een beeld gaat Laus meestal uit van een idee of van een begrip, zoals verstilling of segregatie. Hij probeert het wezenlijke van wat hij wil zeggen vorm te geven. Het is een zoektocht van denken, dromen, plannen, ordenen en mijmeren.
Laus werkt voornamelijk in Belgisch hardsteen en marmer. Flink hakken en vooral veel schuren, meestal in de buitenlucht. Zijn werk wordt geregeld geëxposeerd, onder meer op de KunstRai.