2 sep t/m 3 dec Verfstreken
INGRID VAN DOOREN Schilderkunst

EXPOSITIE VERFSTREKEN VAN INGRID VAN DOOREN IN HET WAALRES MUSEUM

In Het Waalres Museum exposeert Ingrid van Dooren haar schilderijen van 2 september t/m. 3 december 2017.
Zoals de titel al aangeeft, haalt Ingrid streken uit met verf. Ze mengt de verf met ongebruikelijke materialen, zoals zand, zout, papierpulp en grassen. Daarbij gebruikt ze handen, vorken, lepels, en betaalpasjes en ook wel eens penselen, om mee te schilderen, waardoor er een zeker gevoel van ruimtelijkheid opgeroepen wordt. Ze schroomt ook niet om een schuurmachine op een schilderij te zetten om eerdere verflagen gedeeltelijk te voorschijn te halen.

Veel van haar schilderijen geven “streken”, landschappen weer, weliswaar geabstraheerd, maar worden door de geïnteresseerde kijker als zodanig herkend.

Ze is steeds op ontdekkingsreis hetgeen tot uitdrukking komt in het toepassen van allerlei technieken, die ze zich eigen heeft gemaakt, zoals encaustic, wabisabi, schilderen op staal en op plexiglas. Het werken op grote doeken in zeer afwisselende kleurpaletten, blijft echter haar voorkeur houden. Gezien de omgeving van deze expositie ligt de nadruk in dit museum op wat kleiner werk.

Ingrid van Dooren is professioneel beeldend kunstenaar. Na het volgen van de opleiding grafische vormgeving aan de Design Academy, verkoos ze de vrije expressie van de schilderkunst boven de computercreativiteit. In 2002 voltooide Ingrid met eervolle vermelding een zevenjarige deeltijdopleiding voor beeldende kunst.
Naast het vrije werk en de schilderijen die ze in opdracht maakt, geeft Ingrid schilderlessen en workshops in haar atelier in Valkenswaard.
U bent, na het maken van een afspraak, van harte welkom om meer werk in haar atelier te komen bekijken
(email: inkvandooren@hotmail.com  website: www.ingridvandooren.nl).