13 en 14 jan 2018  Realistisch Schilderkunst
Leerlingen van Kunstschilderschool Born-Art

De tentoonstelling is zaterdag 13 en zondag 14 januari.
Leerlingen van Kunstschilderschool Born-Art hebben het genoegen u uit de nodigen voor de tentoonstelling “Hedendaags Realisme, in het Waalres Museum.
De drukbezochte tentoonstellingen afgelopen jaar in de Kunsthal te Rotterdam en het Fries museum, met realistisch werk van Amerikaanse en Nederlandse fotorealisten en Laurence Alma Tadema die schitterde in het Fries Museum geven goed weer dat het Realisme springlevend is.
De dinsdag morgen groep exposeert deze keer in het Waalres Museum, sinds een aantal jaren komen ze iedere dinsdag morgen bij elkaar in de Buitengaander in Westerhoven en werken daar onder de bezielende leiding van kunstschilder Peter van den Borne. De school heeft als doel het ambacht van realistisch kunstschilderen uit te dragen.
Bij de werken die tentoon worden gesteld krijgt u een goede indruk van het resultaat dat d.m.v. van de lessen wordt bereikt. Schilderijen, stillevens en portretten, nemen u mee op reis. Soms wordt u getroffen door eenvoud en stilte dat een werk uitstraalt. Dan weer zult u merken dat er een glimlach in u ontstaat. Realisme dat u raakt en dat meer dan dat de moeite waard is om te gaan bekijken. Voor meer info zie ook: https://www.galerieborn-art.nl/

Het museum is geopend op woensdag, zaterdag en zondag van half twee tot vijf uur.