Met Druk en Verve(n)
Elsa van den Hoogen en Wil Kersten.

Elsa van den Hoogen is al een aantal jaren bezig met grafische kunst, sinds 2009 met het project Paalhoofden en Blokkendam, voortgekomen uit haar hobby strandvissen.
Samen met haar man heeft ze heel wat nachten op het strand staan vissen. De bruisende golven, de grillige weersomstandigheden, de spanning maar ook de stilte en serene rust ‘s nachts op het strand wil ze in haar werk tot uitdrukking laten komen.
Ze gebruikt diverse grafische technieken. Haar werk evolueert steeds verder naar abstracte vormen. De paalhoofden, blokkendammen, strand en bruisende golven geven Elsa een bevlogenheid om de herinneringen aan haar passie strandvissen levendig te houden en ze wil dit graag via haar werk met anderen delen.

Wil Kersten vind zijn inspiratie in zijn de liefde voor de schoonheid van de natuur. Het uiten van zijn creativiteit is voor hem een elementaire behoefte. Aanraken, scheppen met je handen, en zeker ook in je hoofd, van alle mooie dingen is een verrijking. Zo krijgt kunst beleven een extra dimensie. Het vrije schilderen en spelen met frisse heldere kleuren past bij zijn karakter, het is zijn manier vancommuniceren. De getoonde sfeer moet iets oproepen, een boodschap overbrengen. Wil werkt het liefst met olie- en acrylverf in vrolijke heldere kleuren. Zijn inspiratie vindt hij in de natuur. In de omgeving van Baarle-Nassau maakt hij lange wandelingen door het fraaie Kempenland.

Demo grafiek Elsa vd Hoogen

Elsa van den Hoogen exposeert haar Grafiek en Wil Kersten laat zijn Acryl schilderijen zien in de expositie “Met Druk en Verve” in Het Waalres Museum. Door hun tegenstellingen is het een unieke combinatie geworden. Elsa van den Hoogen toont veel recent werk waaronder een aantal grafische werken die op Chinees papier zijn afgedrukt en als Kakemono zijn opgehangen.
Op zondag 4 november geeft Elsa van den Hoogen in Het Waalres Museum een kleine demonstratie Grafiek. Bij deze demonstratie, met zogeheten monotypes, werkt Elsa met kunststof plaatjes. Deze worden eerst beïnkt, de plaatjes worden dan door haar bewerkt en tenslotte afgedrukt met de etspers.
Het zijn allemaal unieke werkjes, die verkocht worden voor het goede doel, nl. voor de Stichting Benares Schoolfonds.
(Deze Benares Schoolfund Foundation, http://www.benaresschool.nl maakt onderwijs mogelijk voor kansarme kinderen in Varanasi, India, en sinds enkele jaren ook in de stad Jaipur).
De demonstratie Grafiek vindt plaats op zondag 4 november van 13:30 tot 17:00 uur De expositie “Met Druk en Verve” is nog te zien tot en met 18 november 2018 in Het Waalres Museum.