Huidige Expositie: Ontmoetingen en Emoties

Kees Habraken toont gezichten van over de hele wereld in zijn schilderijen in Het Waalres Museum.

De expositie “Ontmoetingen en Emoties” is te zien van 6 juli t/m 1 september 2019 en wordt geopend op 7 juli om 16.30 door dr. Hans Sondaal, oud voorzitter van het bestuur van het Aboriginal Museum in Utrecht.
“Wie verre reizen maakt kan veel verhalen”. Dat gaat zeker op voor Kees Habraken uit Breda. Maar hij gebruikt liever beelden om zijn ontmoetingen met mensen in verre landen weer te geven.
Habraken reist al jarenlang de wereld over. De ontmoetingen tijdens deze reizen inspireren hem tot het maken van realistische figuratieve olieverfschilderijen. Het resultaat is een serie fraaie, krachtige en kleurrijke portretten met kenmerkende gezichtsexpressie.
Ontmoetingen en Emoties is de naam van zijn werk. Daarin komen zijn drie passies bijeen: zijn voormalige werk als psychotherapeut, het reizen en het schilderen. Ontmoetingen met mensen spelen een essentiële rol in zijn werk. De emoties tijdens deze ontmoetingen vormen de rode draad in zijn schilderijen. Hij laat de emoties van de ontmoeting als het ware stollen op het doek.
“Het zijn als het ware parallelle processen die plaatsvinden in het ontstaan van mijn schilderijen en mijn psychotherapeutische behandelingen in het verleden. Bij beide is sprake van een creatief proces een creatief denken. Je ontmoet mensen, komt met hen in contact en creëert van daaruit iets nieuws.” aldus Habraken.
Exposities in Nederland, België, Frankrijk, Zweden en Duitsland
Meer werk van Habraken is te zien op www.keeshabraken.nl
Contact en info: http://keeshabrakenweeblycom.weebly.com
chabraken@ziggo.nl